fredag 11 mars 2011

PRAO

Femte dagen på päron :
Kom vid sju tiden i morse,mamma gick med in för ätt köpa med sig bullar hem. Medan mamma tog bullar tog jag på mig förklädd och kepsen. Jag gick ut och så hej då till mamma. Sedan gick jag in för ätt hjälpa till med baguetterna. Jag gjorde med skinka. Sedan skulle jag plasta in alla de olika sortera och ställa ut dem i butiken. Sedan var det meningen ätt jag skulle skala ägg men jag har skurit mig på en kattmats burk igår så Ingrid tyckte inte att jag skulle skala några. Så istället fick jag doppa Beskvierna som jag gjorde i choklad. När jag var klar var äggen skalade och vi skulle börja på smörgåstårtorna, det skulle göras fem små och fem små. Vi började med de små. Jag fick springa fram och tillbaka mellan köket och kylrummet nästan hel tiden. Fick även hjälpa till att lägga på salad dela ägg. När de var klara började vi på de stor. Jag hakade salad, tomater och turkar som skulle ligga på. När jag hakade tomaterna skar jag av min nagel (jag lovar den kom inte i tårtan). Det tog nästan hela dagen att göra tårtorna så jag har inte gjort så mycket i dag. Det var ganska jobbigt att göra det hela dagen. Men när de äntligen var klara skulle jag hälla flygningen från en kitel och sedan diska dem. Men när jag stöd där kom de med mer som jag skulle diska (typiskt). Så det tog ett tag. Det sprutade vatten över hela hela mig så jag var dyng sur. När det äntligen var klart var där inte mer som skulle göras, så jag fick sluta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar