onsdag 9 mars 2011

PRAO

Tredje dagen på praon:
Kom vid sju i morse, gick in och tog på mig kepsen och förklädet. Sedan gick jag in till Tina för jag får alltid börja där. Jag gjorde baguetter som jag sedan plastade in. Sen fick jag skala ägg IGEN(jag börjar tröttna riktigt mycket på det nu). Sen hjälpte jag till med att göra smörgåstårtor och då skulle jag skala mer ägg. När de äntligen var skalade dekorerade vi tårtorna. Sen var där inte mer att göra så jag gick ut till Benny och Stefan för att höra vad jag skulle göra. Stefan sa att jag skulle lägga Mariabullarna i en låda som skulle in i skafferiet. När det var klart skulle jag flytta maränger till en annan låda. Sedan ville han att jag skulle doppa toskakackor i chocklad, som sedan skulle ut i butiken. När det var gjort åt jag frukost. (bulle idag med). När jag hade gjort det fick Benny tänka lite för att komma på något jag kunde göra. Jag fick (håll i dig nu!) Putsa Fönster (yiippy) och sedan torka hyllor, men det stod faktiskt mycket roligt på hyllorna. När vi var klara med hyllorna Veronika och jag stod alla och prata vid stora bakbordet medan Benny bakade. Jag fick smaka på två jätte äckliga saker (men dom tyckte det var så roligt). Då kom Benny på att vi kunde göra marsipan blad, så det gjorde vi. När dom var klara ville Stefan att jag skulle ställa fram dricka i butiken, de skulle även pris märkas och sedan sopa i bageriet. När det var klart fick jag göra Biskvier. Benny tyckte att jag var jätte duktig, han visade bara hur jag skulle göra på två och sedan kunde jag det perfekt. Han repetera minst två gånger vilken bra lärare han är eller att jag lär mig jätte fort. Jag tror det är en liten blandning. När de var klara fick jag gå hem =)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar