torsdag 20 oktober 2011

Prao

Borrby El dag 3
Det började som vanligt att det var en liten diskution om var vi skulle och vem jag skulle följa med. De kom fram till att jag skulle följa med pappa till kunden i huset vi var i igår. De ville veta vad de skulle fortsätta med härnäst. Det gick ganska snabbt och sedan var vi på väg till ett kostall. I kostallet hade halmdrivaren gått sönder. Pappa pratade med stall ägaren Leif och jag tittade på korna. När pappa visste vad det var som var fel frågade Leif om jag vill se hur det går till när korna blir mjölkade. Mjölkmaskinen var JÄTTE COOL!!. Den som utväklade den maskinen måste vara jätte rik, Han/hon ska i allafall vara nöjd med sig själv. Man måste se det någon gång. När pappa var klar körde vi till Gärsnäs verkstad(samma som de andra dagarna)denna gången gick det snabbt vi satte bara in fem lådor lyss rör innanför dörren och så sa pappa till att vi ställt dem där. Frukost åt vi i Borrby på firman. Efter frukost körde vi tre till samma hus som alla andra dagar. Vi gjorde vad vi kunde innan byggaren skulle komma för att putsa väggarna. När vi var klara där körde pappa och jag till ett hus i Borrby som vi skulle börja på. Vi kollade hur det såg ut och drog ner de sladdarna som inte skulle vara dör längre. När det var klart körde vi hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar