torsdag 20 oktober 2011

Prao

Borrby El dag 2
När vi kom på morgonen fick vi flytta en massa lådor som en väldigt dum människa hade satt dem mitt utanför dörren och de lådor som var tynast låg längst ner (DUMT,DUMT, DUMT) När alla lådor var borta från dörren kunde vi ta ut släpet och lägga lådorna på de. Sedan blev det bestämt pappa och jag skulle köra och lämna alla lådor på verkstan i Gärsnäs(där vi var igår). Det tog ett tag idag för att pappa skulle inte bara lämna lådorna utan han skulle även hämta sina plåtar. Men vi hittade inte Henrik så pappa frågade Axel om han visste var han var. Därför gick vi runt i hela verkstaden, lite som att leka följa Axel. När vi äntligen hittade honom och pappa fick plåtarna ville han att pappa skulle laga en lampa som inte hade fungerat på ett halft år. Det tog ett litet tag att laga lampan och sedan bar det av mot Borrby igen. När vi var i Borrby åkte vi till ett hus och såg hur det gick för Tore, det gick bra så vi körde till firman och åt frukost. Vi pratade en del och bestämde vad vi skulle göra här näst. Det blev bestämt att vi skulle köra till samma hur som igår. Idag spårade vi i väggarna. Det lät en hel del. Jag tror att jag höll för öronen i nästan fem minuter. Hade inte tagit med öronploggar så jag fick skylla mig själv. Men jag klarade mig. När spåren var sågade skulle jag knacka bort överflödig tegel. Sedan var det bara att dra rör till saker som Diskmaskin, spis ,micro och väggutag. Dessa rör skulle sedan spikas fast. När vi var typ halvvägs var det lunch. Vi pratade och åt. När vi var klar ätna var det bara att fortsätta och när det var klart var det dags att städa lite. Det sista vi gjorde var att packa in i bilen och sedan körde vi hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar