torsdag 17 mars 2011

PRAO

9:e dagen på praon:
Kom vid sju tiden i morse, gick in och tog på mig kepsen och förklädet. När de var på gick jag in till Tina för att börja på baguetterna med skinka. Det var mycket att göra idag så vi fick jobba snabbt. Det var något företag som skulle ha möte, vad vat jag men de skulle ha jätte många bullar. Både vanliga frallor och trekantingar. När baguetterna som skulle vara i butiken var klara började vi på bullarna till företaget, det gick bra när vi hjälptes åt. När alla de var klara började vi på smörgåstårtorna. Det skulle göras sex stycken. Jag fick göra två med skinka helt själv(okej nästan). när de var klara skulle vi börja på de stora tårtorna till EM i Tomelilla, de skulle ha fem stycken.
Jag fick haka salad och gurka som skulle vara uppe på. Jag fick även vara spring pojke när allt tog slut, jag var nog i kylrummet ett x-antal gånger. Jag hjälpte till att dekorera tårtorna och sedan fick jag skala ägg. När jag häll på ville Stefan att jag skulle prismärka skorpor som skulle ut i butiken. Det tog inte så lång tid och jag var snabbt tillbaka till att skala ägg igen, äggen var väldigt lätta att skala så det tog inte så lång tid. När äggen var klara hjälpte jag Stefan att dela lådor som skulle slängas. när det var klart hjälpte jag Tina att plasta smörsåstårte bitar som skulle ut i butiken. När det var klart och allt stod där det skulle fick jag gå hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar